Dostavba pražského okruhu

Home Forums MČ Praha 20 Dostavba pražského okruhu

This topic contains 3 replies, has 3 voices, and was last updated by  Anonymous 1 year, 9 months ago.

  • Author
    Posts
  • #26983

    Anonymous

    Co všechno se aktuálně podniká proti dostavbě trasy přes 511, která znamená trvalou zátěž tří dálnic na území Horních Počernic? Vím žalobě a kasační stížnosti, předpokládám připomínky v rámci EIA. To jsou všechno pouze formální kroky, které jsou veřejností vnímány spíš negativně, protože veřejnost věcná podstata problému nezajímá. Zastánci 511 mají podporu na všech úrovních vedení (magistrát, parlament, vláda,…), organizují blokády a jsou vidět v televizi a dalších médiích, kde prezentují svůj postoj. Bohužel jejich propagace 511 obsahují i vyložené lži, například různá prohlášení pana Dolínka, jak Praha potřebuje okruh, protože okruh umožní odstranit těžký tranzit z Prahy a jediný způsob jak toho dosáhnout je dostavba 511, což jsou vyložené nesmysly. Bohužel pak už ale nevystoupí žádný reprezentant obcí postižených dostavbou okruhu přes 511, který by vysvětlil postoj odpůrců a uvedl nesmysl uváděné zastánci na pravou míru. Pro zastánce 511 pak budou jednodušší plánované úpravy zákonů o kterých se hovoří, který jim umožní prosadit jejich záměry silou.

  • #27754

    admin
    Keymaster

    Dobrý den, s tímto dotazem se můžete obrátit na paní Polydorovou Tel.: 603 942 598.

  • #34552

    Anonymous

    Dobrý den, snažil jsem se na internetu najít dostupné informace ohledně dostavby pražského okruhu, konkrétně mě zajímá SOKP511 – Běchovice – D1. A to zejména proto, že ostatní úseky jsou již postavené a tedy se nedá předpokládat, že někdo uvedené úseky překopne a tím znemožní jejich používání.
    Co jsem se dočetl? Dokončením zmíněného úseku dojde k zatížení HP tím, že se se navýší počet vozidel z 85.000 na až 150.000. To je asi hlavní důvod, proč nechtít dokončení toho úseku pražského okruhu. Co jsem se nedočetl? Kde se vezme těch 150.000 vozidel? Klasickým navýšením počtem vlastněných vozidel mezi obyvateli ČR? OK a jaký vliv na to má dotčený úsek? Ty auta oblastí HP tedy stejně projedou, nebo se pletu? Neumím si úplně představit, že řidič z Ostravy pojede do Brna přes Prahu a bude nás obyvatele HP obtěžovat hlukem atd. Takže si umím představit projet průjezd vozidel ze severu ČR. Ti ale už Prahou stejně projíždí. Takže pořád nevidím nárust počtu vozidel spojený s dostavbou okruhu.
    Můj pohled je jednoznačně pro dostavbu a to zejména z těchto důvodů:
    – Auta které přijedou na již existující konec D10, D11 a dostavěné úseky okruhu, tak nezastaví, protože je nepustí dál jižní spojka, ale budou plynule pokračovat na SOKP 511 a tím nebudou zatěžovat smogem z kouřících výfuků stojících vozidel v okolí HP.
    – Umožní odvést dopravu z centra HP (Náchodská), kterými aktuálně projíždí ti, co nechtějí čekat na koncích uvedených dálnic a tím zklidnit dopravu v centru HP, kde je doprava KRITICKÁ a zatěžuje ŽP mnohem více, než vozidlo, které projede po dálnici (okruhu) kolem HP.
    O tom, že s okruhem v těchto místech se ví již cca od 30 let minulého století a tedy ti co si dnes stěžují na jeho blízkost domů postavených po roce 1989, je lichá a dobře o této stavbě věděli již v době žádosti o stavební povolení.
    Ano, pojďme se zajímat o vnější okruh Prahy, který než se vyřeší, už nebude vnější. Ale pojďme taky dokončit stávající projekt, který bude jednoznačně přínosem i pro HP.
    Obávám se ovšem, že dotčené obce postižené vnějším okruhem Prahy jej přijmou s pokorou a s vědomím, že my „pražáci“ to tak chceme. Nutno doplnit, že jsem kovaný pražák.

  • #34692

    Anonymous

    – nárůst 30% jde na vrub samotné dostavbě úseku 511 (viz EIA 511) , neboť dojde k přesunům dopravy v rámci Prahy.
    – další nárůst z podobných důvodů zřejmě způsobí i dostavba úseku 520 (zatím nikde nehodnoceno)
    – další nárůst způsobí samotná dostavba D35, kdy se doprava z trasy Morava-Brno-Praha přesune na Morava D35-Hradec-D11
    – diskuze není o tom, jestli okruh ano nebo ne, ale okruh kudy, jiná trasa okruhu by zátěži kolem HP odlehčila.
    – kolony jsou i na dokončených úsecích a nejsou vyvolány neexistujícím okruhem, ale haváriemi, uzavírkami kvůli opravám a nedostatečnou kapacitou komunikací. Nelze čekat, že podobné příčiny kolon nebudou i po dokončení kolem HP, protože
    – problém bude samotný úsek 510 mezi D10 a D11, protože nedodržuje ČSN s dopady na bezpečnost a plynulost provozu (viz EIA 510). Má tam jezdit 130tis vozidel, ale dle autora posudku EIA 511 je kapacita komunikace 2×3 pruhy (který má na 510 být) jen 85-105tis vozidel.
    – nikde nebylo doloženo, že by okruh HP nějak pomohlo, zdokumentována jsou pouze zhoršení (viz EIA 511).
    – že auta budou kolem HP po dálnici jen plynule projíždět je těžká iluze. Úsek 510 tu zátěž neutáhne a problém pak vyhřezne i na přilehlé dálnice
    – aby se úsek 510 aspoň trochu přiblížil normám, musela by se zrušit MÚK Chlumecká, v tom případě se zvedne počet vozidel, kteří budou na okruh/dálnice najíždět skrz HP, zejména pokud by byla postavena MÚK Beranka
    – že se o okruhu v těchto místech ví od 30 let minulého století je nesmysl, ještě na začátku 70. let se okruh dle archivu územního plánu plánoval na místě Černého Mostu a dále přes Dolní Počernice a nebyly tam ani D10 a ani D11. Navíc se tehdy plánoval v naprosto jiných parametrech. Dle papírů někdy z roku 1986 se plánovala „jednička“ a ne dálnice, předpokládaná rychlost byla 70km/h ve dne a 80km/h v noci. Teď je tam jedním směrem osmdesát a v druhém směru stovka. Tehdy dlouhodobě odhadovaná zátěž (tehdy pro rok 2000) na současné 510 byla necelých 24tis vozidel za den. Hlučnost měla být 55dB ve dne. Pokud se má argumentovat tím, že ten okruh byl naplánován „někdy“ a že maj lidi držet pusu, tak by se měl brát v úvahu celý plán a ne jen trasa. Jenže tehdy se nepočítalo s tím, že se z toho udělá dálnice s mezinárodním tranzitem, že se změní režim, že se vstoupí do EU a dojde k masivnímu nárůstu dopravy. A bohužel ta komunikace zůstala v tom stavu jak byla před desítkami let natrasovaná, naprojektovaná a postavená a vůbec se nezohlednily ty změny ke kterým došlo. To co chcete dokončit žádný přínos pro HP mít nebude, dokončením se sem akorát stáhne další doprava. A jak konstatovali experti, kteří sem teda tu dopravu jinak pod tlakem tlačí, jediný způsob jak se účinně zbavit negativních dopadů dopravy je dopravu odsunout
    – plánovat takovouto superkřižovatku dvou dálnic a okruhu určenou pro tranzit uvnitř města a prosazovat to jako cílové řešení, jak se děje dnes, je zločin
    – obce v okolí Prahy postižené okruhem při jeho odsunu by byly postiženy pouze okruhem a ne okruhem a dvěma dálnicema. Platili by pro ně o 10dB nižší limity hluku než pro nás. Intenzity dopravy by tam byly také nižší než když se na současném okruhu míchá vnitřní doprava a tranzit.

You must be logged in to reply to this topic.